Як купувати з рук старий автомобіль


В даній статті описано, як здійснювати покупку уживаного автомобіля у його власника чи у приватного продавця (на відміну від фірм, що торгують машинами офіційно). Багато з цих порад цілком застосовні і для спілкування з автодилером.

Кроки


  1. Переконайтеся, що вся необхідна сума доступна вам на першу вимогу; також не забудьте приготувати потрібну кількість готівки. На відміну від дилерів, який може працювати з безналом, приватний продавець зажадає розрахунку готівкою. В ідеалі, на покупку автомобіля ви повинні витратити не більше третини відкладеної суми. Якщо з готівкою напряженка, то зробіть заявку на отримання короткострокового кредиту і не дзвоніть продавцям, поки не отримаєте підтвердження.

  2. Сформуйте список цікавлять вас автомобілів. Перегляньте газети з оголошеннями, наприклад, «Все для вас», «З рук в руки» і «Автомир». Не забудьте про Інтернет; почніть, наприклад, з сайтів auto.ru, drom.ru і avito.ru. На веб-сторінках можна задіяти фільтри, залишаючи в результатах пошуку тільки приватних продавців.

  3. Уважно прочитайте кілька оголошень і проаналізуйте їх. Із замітки можна дізнатися багато чого як про продаваної машині, так і про її власника (з урахуванням того, що він розповідає і про що замовчує). Докладний і ясне оголошення говорить про те, що продавець налаштований серйозно і прекрасно собі уявляє, як відбувається процес купівлі-продажу. Більш того, якщо ви уважно вивчите опис автомобіля, то зрозумієте, наскільки вам цікавий цей варіант і чи варто взагалі їхати на зустріч з продавцем.

  4. Здзвонитеся з продавцем або зв'яжіться з ним по електронній пошті; зробіть це вдень або ввечері в розумний час. Постарайтеся не дзвонити дуже пізно або дуже рано, тому що ваш співрозмовник, швидше за все, буде зайнятий і не зможе детально розповісти про автомобіль.
    • Перед тим, як дзвонити, приготуйте список питань, які ви збираєтеся поставити продавцеві. Внесіть в цей список марку автомобіля, його модель, рік випуску, пробіг і загальний стан. Поцікавтеся причиною продажу. Якщо ви отримаєте адекватні відповіді, і вони вас влаштують, то домовтеся про зустріч. Постарайтеся вибрати безпечне і відносно людне місце.


    • Не запізнюйтесь. Якщо ви зрозуміли, що не встигаєте, то одразу ж зателефонуйте продавцю і передоговоріться на більш зручний час.
      • Прибувши на місце, огляньте автомобіль і докладно розпитайте власника. Оцініть, з якими проблемами він міг зіткнутися в процесі експлуатації цієї машини. Зверніть особливу увагу на можливі пошкодження кузова та протікання рідин.


      • Огляньте педалі і водійське сидіння на предмет зносу. Навіть якщо кілометраж на одометрі підступно скручений в меншу сторону, стан педалей і сидіння відкриють вам правду про реальний пробігу автомобіля.

      • Перевірте знос шин - особливо на передніх колесах. Якщо знос гуми неоднаковий, то, швидше за все, буде потрібно регулювання сходу-розвалу або навіть заміна амортизаторів, гуми та / або рульових тяг.
        • Покрутіть кермо вліво-вправо при заглушеному двигуні. Вільний хід керма не повинен перевищувати 2-3 см, а при його обертанні не повинно виникати дивних клацали звуків. Якщо вони присутні, то, можливо, потрібна заміна рульової рейки або редуктора.

        • Якщо машина передньопривідна, то перевірте стан ШРУСов та їх пиляків. Якщо гумові чохли розірвані, а з шарнірів сочиться мастило, то потрібно заміну пиляків і, ймовірно, полуосей на додачу. Можливо, ці вузли і є джерелом неприємних звуків. Крім того, клацання в Шрусах можуть виникати при обертанні керма з одного крайнього положення в інше. Заміна пильовиків - відносно недороге задоволення.


        • Перевірте амортизатори, похитавши машину з боку кожного колеса по три рази. Після відпускання кузов повинен качнутися вгору, повернутися в початкове положення і більше не рухатися. Проробіть це з усіх чотирьох сторін.

        • Перевірте стан порогів з боків автомобіля. Майте на увазі, що якщо іржа з'явилася, то зупинити процес корозії надзвичайно складно і затратно.

        • Перед тест-драйвом перевірте охолоджуючу рідину. Вона не повинна бути коричневого кольору. Рівень антифризу повинен відповідати нормі; крім того, в бачку не повинно бути рожевого осаду або відкладень. Якщо ємність порожня, а на дні - шар коричневої багнюки, то, швидше за все, мається витік охолоджуючої рідини, причому йде вона в двигун (можливо, через пробиту прокладку між головкою і блоком або через тріщини в голівці). Усунення даної несправності напевно зажадає чималих вкладень.

        • Підніміть ножні килимки і перевірте стан днища на предмет наскрізної корозії (м'яких острівців посеред твердого металу); також не забудьте оглянути дно багажника - там теж можуть матися проржавілі ділянки.
          • Коли будете заводити автомобіль, майте на увазі, що стартер повинен крутитися без заїдань, швидко запустивши двигун.

          • Утруднений запуск може відбуватися з багатьох причин - від дірявих повітряних шлангів або забитого паливного фільтра до старих зношених свічок. Не варто наполягати на великій знижці тільки через те, що мотор запускається погано.

          • Під час поїздки зверніть увагу на гальма: вони не повинні вібрувати, скреготати або голосно верещати. Якщо дискові гальма трохи поскрипують, то це нормально. Педаль повинна відчуватися достатньо пружною, але не жорсткою.

          • Коробка-автомат повинна перемикатися чітко. Для більш точної перевірки перемкніть її кілька разів вручну. Між зміною положення селектора АКПП і включенням передачі має бути присутня невелика пауза, а обороти двигуна повинні змінюватися досить швидко, слідуючи за роботою коробки.

          • Якщо у машини ручна коробка, то передачі повинні включатися легко, а зчеплення повинно схоплювати ближче до Поліком.


          • Не забудьте перевірити задню передачу!

          • Переконайтеся в справності всіх електроаксессуаров - склопідйомників, замків, аудіосистеми, приводів сидінь, безключового доступу та сигналізації (якщо встановлена).

          • Перевірте двері: як вони відкриваються-закриваються (зсередини і зовні), замикаються Чи вони (зсередини і зовні) і чи працюють склопідйомники.

          • В момент запуску двигуна включите грубку (навіть якщо на вулиці тепло). Як швидко пішов гаряче повітря?

          • Перевірте кондиціонер. Якщо у вас є термометр зі щупом, то візьміть його з собою на огляд і помістіть щуп в центральне вентиляційне сопло, щоб перевірити температуру. + 10 ° C - це досить прохолодно.

          • Здійсніть тест-драйв; уявіть, що це - ваша звичайна поїздка у справах. Захопіть і місто, і трасу. Поглядайте на температуру двигуна.
            • Стоячи на місці, при працюючому двигуні прокрутите кермо до упору спочатку в одну сторону, а потім в іншу. Верещали звук означає, що приводний ремінь насоса гідропідсилювача керма прослизає. Натяг ременя піддається регулюванню, однак ця ситуація також може сигналізувати про те, що ремінь, перегрівшись від тертя, розтягнувся і вимагає заміни. Також ви не повинні чути гарчали звуків, що означають низький рівень трансмісійної рідини; це легко перевіряється загляданням в розширювальний бачок Гура. Брак рідини може пояснюватися наявністю протікання в системі гідропідсилювача. Можливо, тріснув якийсь із шлангів або злетів хомут; крім того, рідина може витікати з пошкодженої рульової рейки, заміна якої коштує чималих грошей.


            • Перевірте рівень рідини в коробці-автоматі при запущеному двигуні. Рідина повинна мати солодкуватий запах, бути текучої і не містити твердих частинок. Якщо рідина темно-рудого або коричневого кольору, то, швидше за все, її давно не міняли. Рідина пахне смаленим? Тоді, схоже, всередині АКПП відбувається прослизання дискового фрикційного пакета; для усунення цієї несправності доведеться перебирати всю коробку.
              • Поки капот відкритий, включите кондиціонер і дайте машині деякий час попрацювати на холостих. Слухайте і спостерігайте електровентилятор - він розташований впритул до радіатора. Якщо перегріву не відбувається, то все має працювати без особливих змін. Тримайте руки подалі від крильчатки, так як вентилятор запускається і зупиняється без попередження (якщо двигун був прогрітий до робочої температури, а потім заглушений, то протягом короткого проміжку часу вентилятор може самостійно включитися).


              • Після тестової поїздки перевірте масло в двигуні. Чорний колір масла не обов'язково означає, що воно негідне. Найголовніша ознака того, що масло пора міняти - це наявність на щупі твердих частинок. Також перевірте простір під кришкою заливної горловини - там повинно бути чисто. Біла піна під кришкою означає, що всередину блоку, змішуючись з маслом, надходить охолоджуюча рідина, і належить дорогий ремонт двигуна.

              • 20Перевірте акумулятор. Якщо він виглядає старим, то, швидше за все, так і є, проте батареї відносно недорогі і дуже легко змінюються. Якщо клеми покриті корозією, то це говорить про поганий обслуговуванні акумулятора.

              • Перевірте повітряний фільтр. Немає нічого страшного в тому, що він весь у бруді та пилу: це призводить «всього лише» до підвищеної витрати палива і втрати потужності. Якщо фільтр паперовий, то переконаєтеся, що на ньому немає слідів масла. Також перевірте, чи немає масла на впускному патрубку двигуна в ніші повітряного фільтра. Якщо ви все-таки виявили там масляні сліди, то це говорить про знос поршневих кілець, що, в свою чергу, може бути викликано або великим пробігом, або недбалої і жорсткої експлуатацією.

              • Перевірте зазори між кузовними елементами. Нерівні та / або неоднакові зазори кажуть про неякісне кузовному ремонті після аварії.

              • Прихопіть з собою на огляд маленький магнітик. Кузова більшості автомобілів виготовляються зі сталі (проте, бувають винятки: наприклад, кузова Corvette робляться зі склопластику, Saturn - з пластика гарячої формовки, а Audi - з дюралюмінію). Якщо магнітик до поверхні не липне, значить, в цьому місці під фарбою знаходиться грубезний шар шпаклівки, нанесений в процесі недбалого кузовного ремонту. При якісному ремонті, навіть якщо рихтують сильно покручений елемент, застосування шпаклівки зводиться до мінімуму. Також в виявленні слідів невдалих кузовних робіт допоможе легке простукування кулаком; огляд поверхонь під кутом може виявити ледве помітні хвилі на лакофарбовому покритті - особливо, коли воно блищить підозріло яскраво. Якщо сліди недбалого ремонту обмежуються яким-небудь легкознімним елементом, наприклад, крилом, то вартість повторного ремонту може виявитися нижче, ніж у випадку, якщо переробляти доведеться внутрішні структури кузова або навіть його основні силові елементи. Якісна фарбування теж коштуватиме досить дорого; проте, якщо у вас виник якийсь особливий інтерес до даного автомобілю, то цих затрат не шкода. Як уже згадувалося раніше, остерігайтеся іржі, особливо - наскрізної корозії.

              • Якщо машина вас влаштовує - пропонуйте свою ціну. Якщо ви проводите огляд у безпечному місці, то краще відразу мати на руках всю необхідну суму. У такому випадку ви напевно зможете домогтися більшої знижки, тому що зекономите продавцеві час і нерви, які не змушуючи його по два рази кататися туди-сюди. Інший варіант - з'їздити в банк і зняти гроші з рахунку, хоча тоді ви повинні знаходитися недалеко від свого відділення і встигнути туди в робочий час.

              • Отримайте від продавця розписку про те, що гроші за автомобіль отримані і займіться оформленням угоди в ГИБДД. Разом поїдьте в МРЕВ за місцем проживання продавця, щоб він зняв машину з обліку і вас вписали в ПТС, як нового власника. Після цього вам доведеться з'їздити вже свого МРЕВ, поставити автомобіль на облік і отримати номери.
                • Не забудьте про техогляд і про страховому полісі ОСАГО. Незалежно від того, чи робив техогляд попередній власник, вам потрібно пройти цю процедуру заново, тому що талон повинен бути виписаний на ваше ім'я. Після цього, маючи на руках талон техогляду, вам потрібно з'їздити в страхову компанію, щоб оформити поліс автоцивільної відповідальності (ОСАЦВ).

                • Існує спрощений варіант укладання угоди - оформлення генеральної довіреності на автомобіль. Цей спосіб займає істотно менший час - вам тільки доведеться з'їздити до нотаріуса, який складе і запевнить цю довіреність. Але у даного варіанту є пара серйозних недоліків. По-перше, довіреність - всього лише довіреність, хоч і генеральна. Тобто, якщо власник, не дай Бог, помре, то даний автомобіль, будучи його власністю, може відійти до законних спадкоємців; в такому випадку вас чекають довгі судові тяжби. По-друге, відповідно до законодавства, людина, на чиє ім'я виписана генеральна довіреність, не має права продати цей автомобіль самому собі. Тобто, швидко оформити угоду в нотаріуса, а вже потім присвятити зручний час відвідування МРЕВ не вийде, доведеться городити город. Все-таки, найнадійніший варіант оформлення угоди - офіційна реєстрація купівлі-продажу в ГИБДД.

                • Колишній власник - найкращий джерело відомостей про те, як автомобіль експлуатувався, обслуговувався і чінілся. Адже одометр, хоч і показує пробіг, ніяк не може вам розповісти, в якому режимі були пройдені всі ці кілометри і наскільки адекватно відображена сервісна історія: про все це доведеться доходити самостійно. Ідеальний продавець - це людина, яка проводив регулярне обслуговування автомобіля і може це підтвердити чеками і записами в сервісній книжці. Крім того, він повинен без Ухилення відповідати на ваші запитання, а також відкрито і чесно описати всі плюси і мінуси свого автомобіля.


                Поради


                • Домовтеся про огляд автомобіля в серйозній майстерні. Навіть якщо ви відмінно розбираєтеся в машинах - погодьтеся, дві голови краще, ніж одна. Якщо ж продавець відмовляється від огляду, то це дуже серйозний дзвіночок. Якщо приховувати нічого, то чим може зашкодити додаткова перевірка, та ще за ваш рахунок?

                • Нехай ентузіазм продавця не вводить вас в оману. Будьте раціональні і формуйте думку про автомобіль тільки виходячи з його реального стану.

                • Надіньте на огляд сонцезахисні окуляри. Звучить дивно, але темні окуляри допоможуть вам у торгівлі. Психологи кажуть, що коли ви не бачите очей співрозмовника, його авторитет у вашій свідомості підспудно зміцнюється, і його слово отримує якийсь додатковий пріоритет.

                • Для визначення середньої ринкової ціни цікавить вас автомобіля скористайтеся незалежними джерелами. Не забудьте вказати при пошуку пробіг, стан і місце продажу. Найвідоміші сайти, що надають подібну інформацію, - це auto.ru і pochem-avto.ru. Ну що, ціна збіглася або присутній незрозуміла різниця?

                • Якщо автомобіль, який ви купуєте, приїхав з Америки, то вас зацікавить можливість перевірити історію автомобіля по CarFax або AutoCheck. Можливо, попередній власник надасть вам доступ до однієї з цих баз. Втім, ви можете оплатити свій запит самостійно; все, що вам для цього буде потрібно - VIN (ідентифікаційний номер автомобіля) і банківська карта.

                • Торгуйтеся твердо, але обгрунтовано. На сайтах Edmunds і How to purchase cars ви можете почерпнути певні тактики, що дозволяють грамотно збити первісну ціну (статті англійською мовою).

                Попередження

                • Якщо продавець, автомобіль, оточення або щось інше викликає у вас дискомфорт, то прощайтеся і йдіть, не роздумуючи - ви зовсім не зобов'язані оглядати, тестувати або купувати даний автомобіль.

                • Якщо там, де ви живете, діють жорсткі вимоги до чистоти вихлопу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (як, наприклад, в штаті Каліфорнія, США), то перед покупкою машини обов'язково перевірте параметри її вихлопу. Ремонт або заміна каталітичного конвертера - задоволення не з дешевих, а машина, що не пройшла відповідний тест, не допускається до експлуатації до усунення несправності. Крім того, автомобілі, у яких сильно зношені деякі компоненти двигуна, наприклад, поршневі кільця або сідла клапанів, можуть не пройти перевірку. Неофіційне попереднє тестування чистоти вихлопу допоможе також переконатися, що з мотором все в порядку, і ви не встанете посеред дороги через який-небудь серйозної несправності. Цей тест, як правило, без проблем проводиться механіком, які оглядають автомобіль. Якщо вам не потрібно доводити чистоту вихлопу, то, принаймні, попросіть механіка провести перевірку компресії циліндрів - в результаті ви дізнаєтеся ступінь зносу внутрішніх частин двигуна (цей порада особливо актуальна для машин з пробігом, що перевищує 100 тис. Км).

                Що вам знадобиться

                • Термометр зі щупом

                • Ганчірка для перевірки рідин

                • Готівку або гроші на банківському рахунку, доступні на першу вимогу