Як усунути витік гальмівної рідини
Якщо у вас загорілася лампочка гальмівної рідини, знизилася швидкість спрацьовування гальм або педаль гальма потопає в підлозі, то це означає, що десь відбувається витік гальмівної рідини. Ще один симптом витоку - свіжа калюжа під машиною, прозора і не така густа, як машинне масло, по консистенції схожа на рослинну олію.
Кроки
Метод 1 з 6: Виявлення витоку
Перше, що потрібно зробити, щоб полагодити гальмівну систему - виявити місце витоку і її серйозність. Виявивши місце витоку і визначивши, наскільки вона серйозна, можна переходити безпосередньо до ремонту.
- Відкрийте капот і перевірте резервуар з гальмівною рідиною. Цей резервуар розташований з боку водія ближче до задньої сторони двигуна. Якщо рідини мало, то, швидше за все, десь відбувається витік.
- Огляньте землю під машиною на предмет витікає гальмівної рідини. Місце освіти калюжі допоможе вам визначити місце витоку.
- Покладіть на землю, під місце витоку, газети.
- Прокачайте педаль гальма, щоб прогнати гальмівну рідину через місце витоку. Запалювання мають бути вимкнені. З увімкненим запалюванням гальмівна рідина буде текти дуже швидко, що ускладнить визначення місця витоку.
- Заберіться під машину і пошукайте місце, звідки капає гальмівна рідина. Якщо вона капає з-за колеса, то вам доведеться зняти його і оглянути шланги і супорти.
- Перевірте, чи немає витоку у головного гальмівного циліндра. Розміщення головного циліндра залежить від машини, тому, щоб його знайти, зверніться до інструкції автомобіля. Якщо у вас немає паперової інструкції, то її буде не важко знайти в інтернеті.
- Переконайтеся, що кришка головного гальмівного циліндра щільно закрита. Іноді рідина може витікати через погано закритою кришки.







Метод 2 з 6: відновлення гальмівних супортів
Деякі автолюбителі самостійно пересобірают гальмівні супорти і колісний або головний гальмівний циліндр. Інші замість цього довіряють пересборки фахівцям і самостійно встановлюють вже готові супорти. Якщо ви відчуваєте в собі сили пересобрать гальмівні супорти, то вам необхідно купити в будь-якому магазині автозапчастин ремкомплект супорта.
- Зніміть старий супорт.
- Купуйте ремкомплект супорта в будь-якому магазині автозапчастин.
- Відкрутіть болт клапана прокачування гальмівної системи. Якщо болт не піддається, то змастіть його проникаючим маслом.
- Від'єднайте металеву і гумову магістралі. Якщо ці магістралі потріскалися і зносилися, то замініть їх.
- Розберіть супорт.
- Зніміть пильовик поршня.
- Підставте під поршень дерев'яний брусок товщиною трохи більше складених разом гальмівних колодок.
- Подайте під слабким тиском повітря в отвір, через який гальмівна рідина потрапляє в циліндр. Поршень випаде з циліндра.
- Замініть поршень.
- Змастіть новий поршень гальмівною рідиною.
- Вставте новий поршень в циліндр супорта.
- Замініть деталі супорта.
- Замініть пильовик поршня.
- Замініть колодки та інші деталі супорта. Використовуйте нові деталі з ремнабор. Старі деталі викиньте.
- Підключіть металеві та гумові магістралі.
- Замініть болт клапана прокачування гальмівної системи.
- Перевірте роботу гальмівної системи, щоб переконатися, що рідина більше не протікає.
- Випустіть повітря з гальмівної системи.




Метод 3 з 6: Заміна колісного циліндра
Гальмівна рідина може протікати і через несправний колісний циліндр. Здійснити заміну колісного циліндра набагато простіше і лише трохи дорожче, ніж здійснити пересборки супорта.
- Зніміть колесо.
- Зніміть ковпак і ослабте гайки, що кріплять колесо.
- Підніміть машину на домкраті.
- Відкрутіть затискні гайки і зніміть колесо.
- Змастіть металеві магістралі проникаючим маслом, щоб полегшити їх від'єднання.
- Зніміть гальмівний барабан.
- Вийміть гумову заглушку, розташовану за опорним щитом.
- Послабте пристрій автоматичного регулювання зазорів, щоб опустити гальмові башмаки. Якщо повертати не в ту сторону, то тиск в барабані посилиться, і він не буде повертатися. При необхідності, відкрутіть лапу пристрої регулювання зазорів за допомогою маленької плоскої викрутки.
- Зніміть гальмівний барабан.
- Під гальмові башмаки поставте корито або маслоуловітель. Якщо вони покриті гальмівної рідина, то їх потрібно замінити.
- Обприскати область спеціальної очисної рідиною, щоб очистити її від бруду і сторонньої рідини.
- Послабте кріплення металевої магістралі.
- Заздалегідь підготуйте вакуумний шланг, щоб запобігти витіканню гальмівної рідини з магістралі. Вкрутіть в отвір магістралі гвинт або болт.
- Знайдіть місце, де металева магістраль з гальмівною рідиною під'єднується до колісного циліндру і за допомогою ключа послабити з'єднання.
- Від'єднайте магістраль.
- Підставте вакуумний шланг над магістраллю, щоб уникнути витікання рідини.
- Замініть колісний циліндр.
- З заднього боку опорної плити знайдіть два болти, що утримують колісний циліндр.
- Відкрутіть ці болти.
- Зніміть старий колісний циліндр.
- Поставте новий циліндр, підключіть до нету магістраль, міцно прикрутивши її.
- Вставте болти в опорну плиту, прикрутіть їх і зафіксуйте положення циліндра.
- Випустіть повітря з гальмівної системи.





Метод 4 з 6: Заміна шлангів і магістралей
Якщо шлаги потріскалися або розм'якшилися і стали липкими, то їх необхідно замінити. Якщо на металевих магістралях утворилася іржа, то акуратно зашкурьте іржу, щоб подивитися, чи не продірявився чи метал. Якщо стінки магістралі в деяких місцях продірявилися, то магістралі необхідно замінити.
- Зніміть колесо, біля якого протікає шланг або магістраль.
- Відкрутіть магістраль від сполуки, розташованого найближче до головного циліндру.
- Відключіть усі скоби, що утримують гальмівну магістраль.
- Від'єднайте гальмівну магістраль від супорта.
- Підключіть нову магістраль до супорта, не сильно закручуючи. Нова магістраль повинна бути такої ж довжини, як і стара.
- Закрутіть скоби з новою магістраллю.
- Підключіть магістраль до з'єднання, розташованому ближче всього до головного циліндру.
- Закрутіть всі з'єднання.
- Випустіть повітря з гальмівної системи.









Метод 5 з 6: Заміна головного циліндра
Більшість сучасних систем гальмування складаються з двох контурів: по два колеса на кожен контур. Якщо один контур вийде з ладу, гальма в іншому контурі все ще будуть працювати. Головний циліндр працює з обома контурами. Заміна головного циліндра обійдеться дешевше, ніж його ремонт в автосервісі.
- Відкрийте капот і знайдіть головний циліндр.
- Зніміть дах резервуара гальмівної рідини.
- За допомогою кухонного спринцівки відкачайте рідину з бака і перелийте її в пластиковий контейнер.
- Від'єднайте всі електричні дроти від головного циліндра.
- Відкрутіть від головного циліндра шланги та магістралі.
- Відкрутіть болти, що кріплять головний циліндр.
- Зніміть старий головний циліндр.
- Встановіть новий головний циліндр і закріпіть його болтами.
- Підключіть магістралі.
- Підключіть до нового циліндру електричні дроти.
- Випустіть повітря з гальмівної системи.











Метод 6 з 6: Випуск повітря з гальмівної системи
Після будь-яких робіт з гальмівною системою необхідно випустити з неї повітря і стару гальмівну рідину і залити нову. Для цього вам знадобиться допомога іншої людини.
- Попросіть вашого помічника сісти на водійське місце.
- Зніміть кришку з резервуара гальмівної рідини, розташованого на головному циліндрі.
- Викачала з резервуара всю гальмівну рідину за допомогою кухонного спринцівки. Вилийте її в пластикову пляшку.
- Залийте в резервуар нову гальмівну рідину. Щоб дізнатися, який тип гальмівної рідини підходить вашій машині, подивіться на нижній стороні кришки або зверніться до інструкції автомобіля.
- Послабте всі чотири клапани прокачування гальмівної системи, розташовані на супортах або на колісних циліндрах.
- Підключіть до клапанів вінілові шланги.
- Інший кінець вінілових шлангів помістіть в пластикові пляшки.
- Попросіть помічника вичавити педаль гальма до упору.
- Затягніть клапан на передньому правому колесі після того, як бульбашки повітря повністю вийдуть.
- Попросіть помічника повільно повернути педаль у вихідне положення. Гальмівна рідина повернеться в головний циліндр.
- Попросіть помічника знову натиснути на педаль. Затягніть клапан на іншому колесі, після виходу бульбашок. Повторіть ці кроки для всіх залишилися коліс.
- Долийте гальмівну рідину в резервуар.
- Випробуйте роботу гальм, щоб переконатися, що вони працюють справно.













Поради
- Якщо після завершення всіх робіт педаль все одно натискається як губка, то вам потрібно заново прочистити гальмівну систему від бульбашок повітря.
- Сталеві магістралі можна відкрутити за допомогою звичайного гайкового ключа. Однак, їм можна пошкодити магістраль, тому змастіть місце відкручування проникаючим маслом і викручуйте магістраль акуратно.
- Зробивши ремонт гальм на одному колесі, обов'язково виконайте такий же ремонт на іншому колесі, розташованому на тій же осі. Завжди сприймайте гальма в парі, а не індивідуально.
Попередження
- Піднімаючи машину на домкраті, дотримуйтесь інструкцій з керівництва до автомобіля.
- Працюючи з гальмівною рідиною, завжди надягайте захисний одяг, окуляри і рукавички.
- Відкручуйте клапан прокачування гальмівної системи акуратно, щоб не пошкодити його.
- Утилізуйте гальмівну рідину найбільш екологічним способом.
Що вам знадобиться
- Газети, щоб визначити місце витоку;
- Керівництво до автомобіля;
- Ключ для гайок гідро- і пневмосистем;
- Невеликий дерев'яний брусок;
- Стиснене повітря;
- Супорт (при необхідності);
- Плоска викрутка;
- Корито;
- Нові гальмівні башмаки (при необхідності);
- Проникаюче масло;
- Засіб для очищення гальм;
- Невеликий вакуумний шланг, болт або гвинт;
- Накидний ключ;
- Торцевої ключ;
- Новий колісний циліндр (при необхідності);
- Нові шланги та магістралі для гальмівної системи (при необхідності);
- Новий головний циліндр (при необхідності);
- Кухонна спринцівка;
- Пластикові пляшки;
- Вінілові шланги;
- Помічник (при необхідності).