Як домогтися плавної їзди на механіці


Щоб освоїти управління автомобілем з механічною коробкою передач, потрібна деяка практика. Цю науку з легкістю подужає будь-який бажаючий - особливо якщо докласти трохи розуму. Набагато складніше при їзді на машині з МКПП домогтися плавності ходу - тим більше, якщо це вантажівка або інше масивне транспортний засіб. Тут вже потрібно знання тонкощів і хитрощів управління. Великі машини мають свої особливості: їх трансмісії Не такі виразні, а двигуни - набагато крупніше, та ще й з величезними маховиками. Все це зовсім не сприяє плавній їзді.

Кроки


Метод 1 з 5: Запуск і троганье


  1. Як домогтися плавної їзди на механіці
  2. Переконайтеся, що ручник піднято (включений).

  3. Як домогтися плавної їзди на механіці
  4. Повністю вичавіть зчеплення.

  5. Як домогтися плавної їзди на механіці
  6. Якщо ви відчули найменший рух автомобіля - відразу натисніть на гальмо.

  7. Як домогтися плавної їзди на механіці
  8. Переведіть важіль перемикання швидкостей в нейтральне положення. Зазвичай нейтраль знаходиться між першою і другою передачами. Коли включена нейтраль, важіль може вільно переміщатися з боку в бік.

  9. Як домогтися плавної їзди на механіці
  10. Заведіть автомобіль.

  11. Як домогтися плавної їзди на механіці
  12. При повністю вичавленому зчепленні включите важелем першу передачу.

  13. Як домогтися плавної їзди на механіці
  14. Почніть плавно відпускати зчеплення і одночасно з цим додавати газ, поки не відчуєте легке схоплювання. Ви зможете розпізнати цей момент по слабкому здригуванню корпусу автомобіля в поле вашого зору. Відразу після цього опустіть (вимкніть) ручник. Одночасно з опусканням ручника відбудеться невелике зниження оборотів двигуна.

  15. Як домогтися плавної їзди на механіці
  16. Ще злегка додайте газ, щоб обороти стали трохи більше неодружених.

  17. Як домогтися плавної їзди на механіці
  18. Продовжуйте повільно відпускати зчеплення і додавати газ. Все так же тримаєте обороти трохи вище холостих - в процесі відпускання зчеплення це регулюється положенням педалі газу.

  19. Як домогтися плавної їзди на механіці
  20. Продовжуйте плавно додавати газ і повністю відпустіть зчеплення.

  21. Як домогтися плавної їзди на механіці
  22. Приступите до звичайного розгону.

Метод 2 з 5: Перемикання вгору

  1. Як домогтися плавної їзди на механіці
  2. Визначте за тахометром, чи не час підвищувати передачу. Якщо обороти двигуна починають виходити за робочий діапазон - значить, прийшов час включати наступну передачу.
    • Майте на увазі, що при швидкому розгоні або підйомі в гору необхідно утримувати більш високі обороти двигуна в порівнянні з ситуацією, коли ви рухаєтеся з постійною швидкістю або по рівній поверхні.


    • Як домогтися плавної їзди на механіці
    • Почніть процес перемикання вгору, відпустивши газ і вичавивши зчеплення. Перш ніж переміщати важіль, переконайтеся, що педаль зчеплення натиснута до упору, інакше ви можете пошкодити шестерні коробки передач.

    • Як домогтися плавної їзди на механіці
    • Увімкніть важелем наступну передачу.

    • Як домогтися плавної їзди на механіці
    • Відпустіть зчеплення і додайте газ. Як і під час троганья, для забезпечення плавності перемикання необхідно оперувати одночасно і газом, і зчепленням. Однак якщо машина вже рухається, то відпускати зчеплення можна дещо швидше.

    Метод 3 з 5: Перемикання вниз

    1. Як домогтися плавної їзди на механіці
    2. Як і під час підвищення передачі, стежте за тахометром, щоб не пропустити момент, коли настане час переключитися вниз. Обороти впадуть нижче звичайного, і ви відчуєте, що двигун відгукується з деякою затримкою, а автомобіль вже не так чутливо реагує на педаль газу.
      • Однією зі стандартних ситуацій, що вимагають зниження передачі, є вхід в поворот. Як правило, перед початком цього маневру необхідно уповільнити хід за допомогою гальма.

      • Відразу після уповільнення переключіться передачею нижче і дозвольте двигуну провезти вас через поворот. Не проходьте його накатом, бо при цьому ви серйозно послабляєте контроль над автомобілем.


      • Як домогтися плавної їзди на механіці
      • Почніть перемикання вниз, прибравши газ і вичавивши зчеплення. У даній ситуації має сенс спочатку відпустити газ, а вже потім починати вижим зчеплення, тому що при одночасному натисканні обох педалей можуть різко злетіти обертів.

      • Як домогтися плавної їзди на механіці
      • Повністю вичавіть зчеплення, потім переключіться передачею нижче.

      • Як домогтися плавної їзди на механіці
      • Плавно почніть відпускати зчеплення. Обороти двигуна трохи зростуть. М'яко підробити педаллю газу, щоб зрівняти їх з оборотами трансмісії.

      • Як домогтися плавної їзди на механіці
      • Повністю відпустіть зчеплення.

      Метод 4 з 5: Гальмування і зупинка

      1. Як домогтися плавної їзди на механіці
      2. Не вимикаючи передачу, почніть сповільнюватися за допомогою педалі гальма.

      3. Як домогтися плавної їзди на механіці
      4. Продовжуйте пригальмовувати, поки обороти двигуна не стануть трохи вище холостих.

      5. Як домогтися плавної їзди на механіці
      6. Вичавте зчеплення і переведіть важіль в нейтральне положення. Після того, як включена нейтраль, зчеплення можна відпустити, давши відпочинок нозі і Вижимні підшипники зчеплення.

      7. Як домогтися плавної їзди на механіці
      8. Продовжуйте гальмувати майже до зупинки.

      9. Як домогтися плавної їзди на механіці
      10. Практично перед повною зупинкою (швидкість - менше 5 км / ч) почніть м'яко послаблювати тиск на гальмівну педаль, поки повністю її не відпустите. Таким чином ви нейтралізуєте фінальний «клевок». Він трапляється через те, що при гальмуванні передня вісь навантажується основним вагою автомобіля, а після зупинки вага перерозподіляється назад на обидві осі. Не відпускайте гальмо занадто рано, інакше машина може прокотитися далі, ніж ви планували.

      11. Як домогтися плавної їзди на механіці
      12. Після повної зупинки знову натисніть на гальмо. Це - обов'язковий момент. Наприклад, дорога може мати непомітний ухил, і якщо ви не задієте гальмо, то машина, зупинившись було, знову покотиться. Крім того, натиснувши на гальмо, ви включаєте стоп-сигнали, даючи знати водіям ззаду, що ви зупинилися. Якщо людина за кермом наступної за вами машини про щось задумався - ці вогники залучать його увагу, і він в вас не в'їде.

      Метод 5 з 5: Зупинка на підйомі

      Як домогтися плавної їзди на механіці
    3. Метод перший (шкідливий для зчеплення)

      1. Як домогтися плавної їзди на механіці
      2. Починайте гальмувати, як звичайно.

      3. Як домогтися плавної їзди на механіці
      4. Коли автомобіль вже майже зупинився, відпустіть гальмо і дозвольте земному тяжінню зупинити машину остаточно. Переконайтеся, що включена перша передача.

      5. Як домогтися плавної їзди на механіці
      6. В момент повної зупинки вичавіть зчеплення, трохи піддайте газ і зафіксуйте ногу на його педалі. Злегка відпустіть зчеплення і починайте їм балансувати, не дозволяючи машині зрушитися з місця. Якщо автомобіль подається назад, чуть-чуть відпустіть зчеплення, якщо ж вперед - навпаки, трохи притисніть. Чи не застосовуйте цей метод при скільки-небудь тривалих зупинках (наприклад, на світлофорі), бо під час балансування зчеплення надзвичайно зношується. Метод ідеальний при короткочасних зупинках - наприклад, на порожньому перехресті перед знаком «СТОП». Тренуйте дану техніку в місцях, де немає щільного руху. Підійде будь-яка гірка; зрозуміло, чим крутіше - тим складніше.
        • Примітка. Балансування сильно вкорочує термін служби зчеплення, бо дуже швидко стираються фрикційні накладки. Користуйтеся цим методом лише в крайньому випадку.


        • Метод другий

          1. Як домогтися плавної їзди на механіці
          2. Гальмуєте, як зазвичай, практично до повної зупинки, а потім підніміть ручник, щоб автомобіль не відкотився назад.

          3. Як домогтися плавної їзди на механіці
          4. Коли зберетеся їхати, одночасно пріотпустіть зчеплення і злегка додайте газ - в точності, як описано в попередньому методі.

          5. Як домогтися плавної їзди на механіці
          6. Коли ви відчуєте, що машина прагне рушити, але її щось стримує, опустіть ручник.

          7. Як домогтися плавної їзди на механіці
          8. Тепер автомобіль повинен почати рух вперед, але для того, щоб цього домогтися, можливо, доведеться потренуватися. Продовжуйте акуратно додавати газ і поступово відпускати зчеплення, поки повністю його не звільните.
            • Чим швидше ви відпускаєте зчеплення, тим менше зношується воно піддається. Тому прагнете відпрацьовувати його якомога швидше - однак, не на шкоду плавності троганья.


            Поради

            • Фокусуйтеся не так на оборотах двигуна, а на досягненні ідеального балансу між відпуском зчеплення і натисненням на газ. Коли рушаєте з місця, уявляйте собі ці дії у вигляді протилежностей. Приміром, намалюйте в розумі картинку двоциліндрового двигуна: у той час як один циліндр рухається вгору, другий автоматично переміщається вниз. Спробуйте зобразити це одночасний рух педалями зчеплення і газу.

            • Якщо на АКПП все виходить само собою, то на механіці плавність ходу забезпечується в основному грамотної роботою зі зчепленням. Його слід відпускати максимально м'яко і в потрібні моменти витримувати паузи, запобігаючи різке схоплювання - тільки так ви можете добитися плавної їзди без ривків.

            • Коли зчеплення не задіяне, переставте ліву ногу з педалі на площадку для відпочинку: і нога не втомиться, і зчеплення менше зноситься.

            • У Великобританії та багатьох інших країнах правилами дорожнього руху заборонена їзда накатом. Це означає, що не дозволяється включати нейтраль і зупиняти автомобіль виключно гальмом. Дуже правильний заборона, адже якщо в момент зупинки на дорозі трапиться якась небезпечна ситуація, що вимагає миттєвого прискорення, то водієві, перш ніж екстрено розігнатися, доведеться включати швидкість, а це займе дорогоцінні миті, які можуть відокремлювати життя від смерті.

            • В процесі розгону і уповільнення спробуйте синхронізувати свої перемикання з проїздом вибоїн і ям, бо нерівності дорожнього покриття передаються через зчеплення двигуну, створюючи додаткові ривки. У загальному випадку, при проїзді несподіваних вибоїн варто вичавлювати зчеплення, щоб хоч якось згладити скачки.

            • На механіці перехід від уповільнення до розгону відчувається набагато грубіше, ніж на автоматі. Справа в тому, що при уповільненні зуби шестерень трансмісії передають крутний момент від коліс до двигуна, а при розгоні - навпаки, від двигуна до коліс. В автоматичної трансмісії присутній гідротрансформатор, який значною мірою згладжує ці ривки, правда, «з'їдаючи» при цьому дещицю крутного моменту.

            • Невеликі автомобілі типу седанів можуть похвастати зменшеними маховиками і зовсім не тугими педалями зчеплення. Такі машинки управляються набагато легше і м'якше своїх великих побратимів, тому для їх водіїв поради, приведені в даній статті, можуть виявитися корисними, але необов'язковими.

            • У деяких країнах існує правило, яке зобов'язує водіїв робити повну зупинку автомобіля тільки на включеній другій передачі (за винятком несподіваних аварійних ситуацій). Також в разі наближення до пересічень доріг, звичайним і круговим перехресті чи пішохідними переходами від водіїв вимагається знизити швидкість до значень, що відповідають другій передачі, навіть якщо попереду немає світлофора.

            Попередження

            • Тренуйте описані в даній статті прийоми тільки в безпечних зонах, вільних від пішоходів та автомобільного руху. Відмінним варіантом, наприклад, є порожня парковка.

            • Існує міфічний спосіб зменшення витрат палива, який гласить, що на затяжному спуску слід включити нейтральну передачу і пройти його накатом, доручивши розгін земному тяжінню. Уже не раз доведено, що цей спосіб саме що міфічний, тобто він не призводить ні до якої реальної економії палива; крім того, діяти таким чином просто небезпечно для життя.

            • Ніколи не порушуйте правил дорожнього руху, діючих там, де ви їздите.

            Додаткові статті

            • Як освоїти подвійний вижим зчеплення

            • Як рушати на автомобілі з механічною коробкою

            • Як швидко проходити круті повороти