Як їздити на машині в економному режимі


Економний режим їзди на машині включає в себе ряд особливих прийомів водіння, які дозволяють скоротити витрату палива. Можна зменшити витрату палива на 37% лише за рахунок змін у манері їзди. Все більше людей цікавляться цим питанням, оскільки вартість автомобільного палива постійно зростає. Деякі прийоми водіння, що сприяють економії палива, небезпечні, тому в цій статті мова піде лише про найпростіші і безпечних методах скорочення витрати.

Кроки


Частина 1 з 4: Підготовка машини до економного режиму


    Як їздити на машині в економному режимі
  1. Підготуйте автомобіль. Машини з несправностями сприяють забрудненню навколишнього середовища. Прийоми водіння, про які піде мова нижче, не будуть ефективними, якщо ваша машина в поганому стані.
    • Пройдіть техобслуговування і техогляд. Автомобілі, за якими не стежать, забруднюють атмосферу. Техобслуговування і техогляд - це обов'язкова умова, без якої економія палива буде неможлива.

    • Користуйтеся тільки якісними свічками запалювання. Свічки з додаванням іридію створюють більш потужний спалах, а це підвищує ефективність горіння палива. Завдяки цьому поліпшуються ходові якості машини, паливо витрачається економніше, а кількість вихлопних газів скорочується.

    • Використовуйте масло з найменшою в'язкістю з рекомендованих виробником. Важливо дотримуватися рекомендацій виробника, оскільки масло з в'язкістю нижче допустимої може пошкодити двигун. Якщо масло не приживається - Горить або протікає - перейдіть на синтетичні масла (включаючи масло для коробки передач), оскільки вони дозволяє зменшити тертя в коробці передач і в двигуні, а також продовжити термін служби цих елементів автомобіля. Крім того, міняти масло доведеться рідше, а це буде компенсувати його високу вартість.

    • Намагайтеся заливати легке моторне масло 0W-20. Воно скоротить кількість зусиль, яке потрібно буде докладати вашому двигуну для роботи, оскільки це масло легше перекачувати. Це дозволить проїхати більше кілометрів до наступної заправки, однак теоретично термін служби двигуна може зменшиться.


    • Перевірте стан шин і коліс. Для економії палива дуже важливо, щоб шини не були зношеними і пошкодженими, оскільки машина стикається з дорогою тільки шинами, через що їх поганий стан може збільшувати витрату палива.
      • Перевірте правильність установки і відбалансують колеса. Нерідко шини зношуються нерівномірно. Колеса можуть бути встановлені із зсувом, а це впливає на витрату бензину.

      • Перевірте тиск у шинах. Якщо тиск менше або більше, ніж потрібно, колеса будуть або недостатньо сильно стикатися з поверхнею, або площа зіткнення буде занадто великий, а це веде до підвищеної витрати палива.

      • Чи не перекачує колеса - так шина зноситься швидше. Крім того, Перекачана покришка може лопнути, коли машина буде в русі, а це вкрай небезпечно.

      • Протріть фари і переконайтеся, що всі лампочки горять. У деяких прийомах економного водіння вам буде потрібно слідувати за що йде попереду машиною на певній відстані, і вам потрібно буде її добре бачити.


      • Як їздити на машині в економному режимі
      • Приберіть з машини зайві речі. Позбавтеся від барахла в багажнику. Чим більше вантажу ви везете, тим більше навантаження на двігаетль і коробку передач. Прибравши зайву вагу, ви зможете економити паливо.
        • Не забирайте речі, які вам дійсно можуть вам знадобитися. Незначно скорочення витрати палива не окупиться, якщо вам доведеться викликати евакуатор замість того, щоб самостійно поставити запаску, яку ви прибрали з багажника для зниження ваги машини.


        Частина 2 з 4: Безпека руху

          Як їздити на машині в економному режимі
        1. Знизьте навантаження на двигун. Краще рухатися з максимально дозволеною швидкістю або трохи повільніше. Витрата бензину скорочується при русі з постійною швидкістю (наприклад, при використанні круїз-контролю). Однак важливо також враховувати рельєф місцевості і підлаштовувати під нього швидкість.

        2. Як їздити на машині в економному режимі
        3. Намагайтеся вести машину так, немов у вас немає гальм - якомога частіше котитеся за інерцією. Продумуючи маршрут переміщення, вибирайте дороги, де вам не доведеться різко гальмувати, а потім розганятися. Рух по інерції допоможе вам істотно скоротити витрату палива.
          • У нових машинах інжектори закриваються, коли нога прибрана з газу, і машина триває рухатися, але паливо при цьому не витрачається, не рахуючи невеликої кількості, потрібного для гальмування двигуном.

          • Не перемикайтеся в нейтральну передачу, якщо хочете котитися за інерцією. Двигун перейде в холостий режим, а це призведе до зростання витрат.


          • Котитеся акуратно. Це не завжди можливо через водіїв, які намагаються втиснутися перед вами. Керуйтеся здоровим глуздом і пам'ятайте про безпеку.
            • Тримайте ногу у гальма. Якщо вам буде потрібно різко зупинитися, ви повинні мати можливість відреагувати швидко. Оскільки ви відпустіть педаль газу, вам буде важливо сконцентруватися на педалі гальма, адже їй ви будете регулювати швидкість.

            • Дотримання правил дорожнього руху важливіше економії палива. І дешевше, бо якщо спочатку вам доведеться заплатити штраф за проїзд без зупинки під знак стоп, А потім оплатити страховку за підвищеним коефіцієнтом через аварію, винуватцем якої стали ви з причини руху за інерцією, ви втратите всі заощаджені гроші.


            • Як їздити на машині в економному режимі
            • Обережно поводьтеся з педаллю газу. Ця педаль подає паливо в двигун, змушуючи його працювати швидше, що також підвищує витрата палива і викид вихлопних газів. Акуратне поводження з цієї педаллю дозволить економити на паливі.
              • Натискайте на педаль повільно і знімайте з неї ногу, коли будете бачити, що скоро вам потрібно буде гальмувати (Наприклад, при наближенні до світлофора, який горить червоним, або до машини, у якої загорілися стоп-сигнали), і проїдьте по інерції залишилися метри.

              • Педаль не повинна йти вниз більш, ніж на 2.5 сантиметри. У деяких нових машинах встановлюють системи, які відкидають педаль вгору, якщо на неї тиснуть занадто агресивно.


              • Якщо вам потрібно збільшити швидкість, зробіть це швидко. Витрата збільшується не так швидко, якщо паливо надходить у двигун одним швидким ривком, а не поступово. Однак прискорення в будь-якому випадку збільшує витрату, тому намагайтеся пересуватися по інерції якомога частіше.

              • Як їздити на машині в економному режимі
              • Уникайте холостого ходу. Якщо ви застрягли в пробці, заглушите машину. Якщо ви стоїте довше однієї хвилини, це дозволить вам скоротити витрату на 19%.
                • Якщо в холодну погоду ви грієте машину на холостому ходу, цим ви збільшуєте витрату палива і кількість вихлопних газів. Краще перші 5-10 кілометрів проїхати дуже плавно і акуратно. Але якщо ви вже прямуєте попереднім радам, ви напевно їздите плавно весь час.


                • Як їздити на машині в економному режимі
                • Використовуйте техніку pulse and glide в гібридних машинах. Pulse and glide дозволить зменшити витрату, але застосовувати її краще на вільних дорогах з неінтенсивним рухом.
                  • Розженетеся (pulse) До дозволеної швидкості. У Пріуса найекономнішої вважається швидкість 25 км / год і 40 км / год, оскільки при цих швидкостях двигун одночасно штовхає вперед машину і заряджає батарею.

                  • Котитеся (glide) Між разгонами, використовуючи педаль газу для живлення від батареї. Цей навик вимагає знання, з якою силою треба тиснути і за яких умов. Керуйтеся показаннями комп'ютера. Навчитеся використовувати електроенергію по максимуму, і ви зможете проїхати більше кілометрів на одній заправці.


                  • Як їздити на машині в економному режимі
                  • Піднімайтеся в гору і спускайтеся гори правильно. Це означає, що вам слід повільно підніматися в гору і швидко спускатися. Повільний підйом дозволить вам заощадити паливо, оскільки ви не будете витрачати більше, ніж слід. Швидкий спуск з гори означає меншу витрату; крім того, ви зможете далеко проїхати по інерції, не використовуючи потужність двигуна. Якщо ви почнете їздити таким чином, особливо при русі в горбистій місцевості, дуже скоро ви помітите, що витрачаєте на паливо менше.
                    • При спуску з гори можна розігнатися до великої швидкості, витративши на це мінімум палива. Тому не прибирайте ногу далеко від газу до тих пір, поки не відчуєте, що їдете швидше, ніж треба.

                    • Застосовуйте цю техніку на всіх пагорбах. Наприклад, якщо ви спускаєтеся з гори і бачите, що попереду горить червоний, зупиніться, не доїжджаючи до стоп лінії, що потім проїхати якусь відстань за інерцією.

                    • Не зупиняйтеся і не паркуйтесь на підйомі. Немає нічого гіршого, ніж рушати з Местра після зупинки в такому положенні, оскільки вашому двигуну доведеться штовхати всю машину, а також боротися з гравітацією, яка буде тягнути машину вниз. Зупиніться на вершині пагорба або у його підніжжя.


                    • При можливості сідайте на хвіст великим машинам. За машиною утворюється кишеню з розрідженого повітря. Намагайтеся потрапити в цю кишеню, оскільки це підвищити аеродинамічної. Така тактика не завжди безпечна, тому подумайте, чи підходить вона вам.
                      • Будьте обережні. Ви можете почати концентруватися на попереду йде машині замість того, щоб стежити за дорогою. Дотримуйтесь дистанцію і спостерігайте за дорожньою обстановкою.

                      • Їхати за вантажною фурою марно. Як правило, це не має сенсу, оскільки вантажівки їдуть повільно, і в кращому випадку ви скоротите витрати на 10%.

                      • Висіти на хвості у вантажівки дуже небезпечно. Потрібно перебувати на дуже невеликій відстані від фури, щоб витрата палива став падати, але це небезпечно, оскільки всі вантажівки - це масивні, неповороткі автомобілі. Найкраще їхати перед ними або збоку. Задня частина вантажівки піднята високо над дорогою, тому в разі зіткнення задня частина вантажівки проб'є лобове скло легкової машини занадто високо, і легковий автомобіль не зможе поглинути удар. При розриві шини у вантажівки обривки гуми можуть потрапити у ваше лобове скло, що може мати серйозні наслідки. Крім того, з-під коліс фури можуть вилетіти каміння та інші предмети, які при зіткненні з вашим автомобілем приведуть до травм.


                      Частина 3 з 4: Мікро-клімат в машині

                      1. Обмежте використання кондиціонера - включайте його тільки на трасі. Кондиціонери споживають багато енергії, охолоджуючи повітря. Однак якщо відкрити вікно, це призведе до повітряному опору, що порушити циркуляцію повітря в машині, збільшуючи витрату палива. Тому використання кондиціонера виправдане лише в тому випадку, якщо це дешевше, ніж наслідки неправильної циркуляції повітря.
                        • Кондиціонер ефективніше відкритих вікон при русі на високих швидкостях (більше 70 км / год). Система клімат-контролю без кондиціонера споживає менше енергії, але її охолодження може бути недостатньо в сильну спеку. Найкраще включати кондиціонер на невелику потужність або відкривати вікна, щоб усередині утворився вихор.

                        • Поки одні сперечаються, що краще - кондиціонер або вікна, інші просто беруть в салон крижану воду, щоб та охолоджувала їх, вимикають кондиціонер і закривають вікна.


                        • Включайте і вимикайте кондиціонер. Якщо ви живете в жаркому кліматі, де використання кондиціонера - це вимушена необхідність, намагайтеся вимикати його після того, як він попрацює якийсь час. Кілька хвилин після вимкнення в салоні все ще буде прохолодно. Коли повітря почне нагріватися, знову увімкніть кондиціонер.
                          • Ефективність такого методу буде залежати від моделі машини. У деяких машинах потужність кондиціонера регулюються.

                          • Не варто постійно перенастроювати систему клімат-контролю, особливо якщо у неї є термостат і безліч кнопок управління. Це може привести до поломки привідних механізмів, які зазвичай складно замінити.

                          • Звичайні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння виробляють багато тепла, тому не бійтеся користуватися пічкою.


                          • Якщо у вас автомобіль з відкидним верхом, намагайтеся закривати дах. Хоча власники таких машин вважають, що весь сенс такого автомобіля - це як раз-таки можливість їздити зі складеним дахом, відсутність даху створює сильне повітряний опір, через що двигуну доведеться докласти більше зусиль для того, щоб зрушити машину з місця.

                          Частина 4 з 4: Маршрути

                          1. Складіть маршрут з урахуванням економії палива. Якщо у вас є кілька машрут на вибір, віддайте перевагу тому, де вам доведеться робити менше зупинок. Повна зупинка і розгін з нуля істотно збільшують витрату.
                            • Якщо вам потрібно зробити кілька зупинок на шляху, складіть маршрут так, щоб спочатку опинитися в самому далекому місці, а всі інші зупинки робіть по шляху назад. Поїхавши в найдальше місце на початку, ви дасте машині можливість розігрітися. Якщо спочатку проїхати невелику расстрояніе, грітися їй доведеться довше через часті зупинок. Оскільки двигуни починають працювати з більшою ефективністю лише коли розігріються, перший варіант маршруту дозволить вам заощадити трохи палива.

                            • Добре їздити по дорогах між невеликими містами, бо там не треба часто зупинятися, гальмувати і розганятися, на відміну від жвавих трас. Різкі підйоми і спуски також будуть сприяти економії.

                            • Якщо ви спускаєтеся зі схилу, подумайте, в якому місці ви зупинитеся, щоб вчасно натиснути на газ.


                            • Як їздити на машині в економному режимі
                            • Паркуйтесь так, щоб вам було легко виїжджати. Не варто шукати місця біля входу, оскільки вам доведеться постійно гальмувати і розганятися з-за пішоходів і інших водіїв, що в'їжджають або виїжджають з парковки. Краще паркуйтесь в дальній частині стоянки.
                              • Намагайтеся припаркуватися на узвишші. Коли ви повернетеся в машину і заведете її, ви зможете скотитися по інерції, використовуючи силу гравітації.


                              Поради

                              • Звертайте увагу на погоду. Намагайтеся не їздити в вітряні дні, особливо якщо поїздка передбачає рух по трасі. Якщо на вулиці дощ або сніг, вам не вдасться економити бензин, але ви й не повинні, тому що безпека завжди важливіше.

                              • Купуйте і закріпіть в машині електронний лічильник витрати палива. Він буде передавати інформацію в режимі реального часу і допоможе вам зрозуміти, як ваші дії впливають на витрату.

                              • Відмовтеся від усіх прийомів економії, якщо в машині є пасажири - це може почати виводити їх з себе. Людям може бути страшно їхати занадто близько за кимось, а спека в машині викличе дискомфорт. З пасажирами ведіть машину так, щоб їм було комфортно. Пам'ятайте, що важливіше зберегти дружбу, ніж заощадити пару сотень рублів.

                              • Намагайтеся брати пасажирів, яким з вами по дорозі, і самі проситися до кого-небудь в машину, якщо ви дійсно дбаєте про навколишнє середовище. Основна вага в автомобілі припадає на масу самої машини, тому якщо в машині буде кілька людей, це суттєво знизить витрата палива на людину. Найефективнішим автотранспортом в цьому сенсі може вважатися міський автобус, що працює на дизельному паливі, через низьку вартості палива на людину.
                              • Чим більше автомобіль, тим більше витрата палива через ваги і опору повітря. Збільшується місткість, але разом з цим прискорюється знос деталей. Велике транспортний засіб ефективно лише тоді, коли більшість місць у ньому зайняті.


                            • Заправляйте тільки половину бака. Чим більше бензину залито, тим важче машина, тим більше витрата палива.
                              • Пам'ятайте, що їзда з мінімальним запасом палива прискорює знос паливного насоса. Сучасні електронасоси використовують паливо в баку для розсіювання спека, виробленого насосом. Якщо ви регулярно їздите з баком, заповненим менш, ніж на чверть, цим ви скорочуєте термін служби насоса. Заміна цієї деталі зазвичай коштує дуже дорого, тому врахуйте цей нюанс.


                              • При утрудненому міському русі в першу чергу думайте про те, щоб не погіршити дорожню ситуацію, і лише потім про скорочення витрат. Збільшення споживання палива сприятимуть постійні розгони і гальмування і робота двигуна на холостому ходу.

                              • Зберігайте чеки з заправки і регулярно перевіряйте, скільки палива вам вдалося заощадити.

                              • Якщо у вас немає бортового комп'ютера, купіть пристрій, що заміняє його (для машин, випущених після 1996 року). Якщо ви будете бачити, що ви постійно витрачаєте більше, ніж могли б, це змусить вас задуматися про свою техніку водіння і поміняти звички.

                              • Попередження

                                • Деякі з методів, описаних в цій статті, можу викликати роздратування в інших водіях на дорозі.

                                • Не піддавайте себе та інших учасників руху небезпеки.

                                • Відмовтеся від небезпечних прийомів.
                                • Завжди зупиняйтеся, якщо того вимагає знак стоп, І не входите в повороти на швидкості.

                                • Чи не глушите двигун при русі з гори. Так ви не зможете управляти кермом і гальмом. У гібридних машин такої проблеми немає, оскільки у них є функція харчування рульового управління і гальм за рахунок електрики.

                                • Не створюйте аварійних ситуацій, рухаючись на маленькій швидкості на жвавій дорозі.


                              • Багато людей впевнені, що їхати за вантажівками - це дуже гарне рішення, але краще відмовитися від цього прийому зовсім, щоб не потрапити в небезпечну ситуацію.