Як правильно вибрати гальмівні колодки


Рано чи пізно вам доведеться визначитися з дрібним ремонтом вашого автомобіля, особливо в частині деталей, які схильні регулярному зносу. Гальма, точніше гальмівні накладки та колодки, це деталь від якої ваша безпека особливо залежить. Гарна новина полягає в тому, що велика кількість різновидів гальмівних накладок і колодок в наш час дозволяє відносно легко вибрати найбільш підходящі до вашого стилю водіння і гаманцю.

Кроки


Метод 1 з 2: Вибір Відповідних гальмівних накладок і гальмівних колодок


  1. Визначтеся з методом установки накладки на колодку - клепка або клейка. Всі гальма складаються з м'якого фрикційного матеріалу, прикріпленого до більш міцної металевій пластині. Виробники гальмівних колодок застосовують два способи кріплення фрикційного матеріалу до металевої пластини: проклейка за допомогою проникаючого клею або установка за допомогою посилених заклепок.
    • Абсолютної переваги немає ні в одного з цих способів, однак при проклейке гальма служать трохи довше, бо у міру зносу фрикційного матеріалу заклепки починають стосуватися гальмівних дисків чи барабанів і скрипіти, колись гальмівні накладки майже зношені. Коду ви чуєте цей скрип значить, прийшов час замінити гальмівні колодки.

    • Клеєні гальма зношуються до металевої підкладки, що зазвичай призводить до руйнування гальмівних дисків і барабанів, якщо заміна не зроблена вчасно. При критичному зносі чутно звук тертя металу об метал при гальмуванні.


    • При виборі матеріалу гальмівних накладок, визначтеся з вашими вподобаннями як водій. При покупці нових гальмівних накладок або колодок вам необхідно визначитися з матеріалом, з якого вони зроблені. Рішення треба зробити на підставі ваших вимог до гальмування. Дайте відповідь самі собі на питання:
      • Як часто ви керуєте в горах?

      • Наскільки гарячий клімат, у якому ви живете?

      • Який ваш стиль водіння?

      • Наскільки ви терпимі до злегка скрипучим гальмах?

      • Чи користуєтеся ви причепом?

      • Як часто ви стикаєтеся з глибокими калюжами взимку або в дощовий період?


      • Зробіть вибір між органічними, напівметалевих, металевими і керамічними гальмівними колодками. Перед остаточним вибір слід ще раз зважити всі «за» і «проти» того чи іншого матеріалу.
        • Органічні: Деякі автомобілі забезпечені гальмами зробленими з органічних матеріалів. Вони «доброзичливі» по відношенню до деталей гальмівної системи, але недостатньо хороші при буксируванні трейлера або поїздках з довгими спусками. Крім того органічні колодки при попаданні вологи демонструють недостатнє гальмування.

        • Напівметалеві: Цей матеріал нескольку краще для гальм. Являє собою комбінацію м'якої сталі з фрикційним матеріалом для поліпшення гальмування. На жаль, такі колодки в дискових і барабани гальмах зношуються швидше, ніж зроблені з органічних матеріалів.

        • Повністю металеві: Більш дорогі, більш якісні і більш ефективні. Повністю металеві гальма ефективні в усіх критеріях, але призводять до прискореного зносу гальмівних дисків і гальмівних барабанів.

        • Керамічні: Найдорожчі з усіх варіантів, але найбільш довговічні й ефективні. Керамічні гальмо витримують дуже високі температури і майже не втрачають ефективність при підвищеній вологості.


        • Для розміреного стилю водіння виберіть напівметалеві колодки. Це найкращий вибір для приміської їзди і крім того у них дуже прийнятна ціна.
          • Більшість нових автомобілів поставляється з напівметалевих колодками - рекомендованими виробниками. Навіть автомобілі з дисковими гальмами з дуже твердих сплавів прекрасно працюють з напівметалевих гальмівними колодками.

          • Однак, якщо ви користуєтесь автомобілем для виконання більш важких завдань - наприклад буксирування трейлера або їзда по гірських дорогах - краще вибрати більш досконалі повністю металеві або керамічні гальма.

          • Іншими словами при виборі правильного типу гальмівних колодок вам треба серйозно обміркувати ваші повсякденні завдання при водінні, а також визначити, скільки зусиль зазвичай додається на гальма - від цього залежить ваша безпека.


          • При заміні колодок огляньте всю гальмівну систему. Розумно звернути на неї увагу при самостійному ремонті або при роботі в майстерні автомеханіка.
            • Ефективність гальмівних колодок залежить від ступеня зносу гальмівних дисків, на яких вони створюють фрикційне тертя і головних / робочих гальмівних циліндрів які зрушують-розсовують колодки.

            • Також розумно замінити стару гальмівну рідину в гідравлічній системі, якщо ваш автомобіль старше 8 років. Це робиться для зниження рівня вмісту вологи, що дозволяє гальмах працювати з максимальною віддачею.


            Метод 2 з 2: Механіка процесу гальмування

            1. Усвідомте різницю між гальмівними колодками і гальмівними накладками. Це дві різні деталі. Гальмівні накладки зроблені для дискових гальм - вони найчастіше стоять на передніх осях автомобілів та вантажівки. Гальмівні колодки зроблені для барабанних гальм, які стоять на задніх осях. (* Див. Виноску) Причина відмінності в конструкції може бути знайдена шляхом аналізу послідовності гальмування:
              • Коли ви приводите в дію гальма на вашому авто, дискові гальмівні накладки або гальмівні колодки повинні сповільнити гальмівні барабани або диски, встановлені між колісним диском і елементами підвіски. Тертя, що виникає при стисненні гальмівних дисків гальмівними накладками або разжатии гальмівних колодок в напрямку гальмівного барабана для гальмування автомобіля, призводить до того, що накладки і колодки значно нагріваються.

              • На довгих спусках передні гальма (а відповідно передні гальмівні накладки) піддаються більшому навантаженню, ніж задні гальма. Тому для передніх гальм потрібно чудовий метод гальмування для того щоб впоратися з додатковим навантаженням.


              • Треба зрозуміти, чому дискові гальма краще барабанних. Як ми розповіли вище, дискові гальма знаходяться спереду автомобіля і створені для того щоб протистояти більшою, ніж барабанні гальма встановлені ззаду, навантаженні. Отже, вони повинні бути кращої якості.
                • Дискові гальма були створені конструкторами літаків і гоночних автомобілів при пошуку кращого способу гальмування машин, що виключає займання гальмівних колодок. Після вони стали використовуватися на передніх осях комерційних автомобілів для зниження рівня зносу передніх гальм.

                • З іншого боку на задній осі не потрібно стільки ж зусилля при гальмуванні. Оскільки барабанні гальма простіше і дешевше у виготовленні, вони стали поширеним типом задніх гальм на більшості автобусів і вантажівок.

                • Однак, все більше потужних сучасних автомобілів і важких вантажівок зазвичай мають дискові гальма на обох осях (передній і задній) через їх чудової якості гальмування. Так само дискові гальма справляються з нагріванням краще барабанних, що означає їх працездатність, навіть коли вони нагрілися. Будь гальмівна система працює гірше при нагріванні або попаданні вологи, проте дискові гальма відновлюються швидше, ніж барабанні.


                Попередження

                • Не слід економити на гальмівних колодках. Навіть купа металобрухту повинна зупинитися швидко перед дитиною на велосипеді або перед автобусом, зупиненому перед вами в сліпому повороті. Хороші гальмівні колодки запорука швидкого гальмування і, можливо, порятунку життя.