Як удосконалювати мистецтво спілкування


Спілкування з людьми - важлива частина людського життя. Від уміння спілкуватися багато в чому залежать і хороші відносини з друзями та родичами, і, що особливо важливо, успіхи в справах. При цьому необхідно пам'ятати, що це мистецтво не дається нам при народженні. Йому, як і будь-якому майстерності, треба наполегливо вчитися, накопичуючи досвід і постійно підвищуючи ефективність ділового та повсякденного спілкування.

Що, головним чином, допомагає вирішувати поставлені завдання і домагатися намічених цілей при веденні переговорів? Взаємодовіра між людьми. А воно досягається, в першу чергу, умінням уважно слухати, точно і своєчасно ставити потрібні питання і висувати обгрунтовані і переконливі доводи.

1.


Починаючи переговори, потрібно уважно вислухати співрозмовника. Ви помічали, як приємно, коли хтось, не відволікаючись, зосереджено ловить кожне ваше слово? Тому, коли співрозмовник говорить, дивіться йому прямо в очі. Проявіть до нього або до неї увагу, яку хотіли б побачити, коли наступити ваша черга говорити. Дуже корисно при цьому кивати або похитувати головою, а також вставляти короткі репліки на кшталт «Так, звичайно», «Розумію», «Можу собі уявити». Тим самим ви показуєте, що зацікавлені бесідою і що вам можна довіряти.

2.


Задавайте питання. Це не тільки підкреслить, що ви вникаєте в суть розмови, але і допоможе краще зрозуміти характер і настрій мовця. А чим більше ви знаєте про нього, тим легше встановити з ним емоційний контакт. До того ж це покаже, чи можна ділитися з співрозмовником довірчої інформацією.

3.

Якщо це доречно, висувайте свої пропозиції. Коли людина, з якою ви розмовляєте, потребує поради або додаткової інформації, не поспішайте, дайте йому договорити до кінця і лише потім викладіть своє бачення проблеми. Іноді досить просто згадати якийсь випадок зі свого життя, що має відношення до обговорюваного питання. Співрозмовник зрозуміє і оцінить вашу здатність співпереживати і співчувати, і це допоможе встановити з ним більш тісний особистий контакт.

4.

Намагайтеся домогтися в ході бесіди невимушеної атмосфери, повної гумору і оптимізму. Зрозуміло, це не означає, що навіть чийсь розповідь про смерть близького родича треба зустрічати жартом. У подібному випадку бажано підбадьорити співрозмовника. Скажімо, якщо він ділиться з вами своїми переживаннями з приводу особистого втрати, висловіть впевненість, що така мужня людина, як він, зуміє витримати це суворе випробування. Оптимізм - ключ до успіху переговорів.
{LikeAndRead}

5.

Менше говоріть - більше слухайте. Це нелегко: кожному хочеться, щоб вислухали його. І все ж таки постарайтеся стати тим рідкісним людиною, якій ви й самі мріяли б вилити душу. Навчіться уважно, не перебиваючи, вислуховувати співрозмовника, і інші люди будуть намагатися вам наслідувати. Звичайно, це нелегко, на це піде чимало часу. Але, як відомо, терпіння і труд все перетруть. І поступово ви помітите, як підвищується ефективність ваших ділових переговорів і як поліпшуються ваші взаємини з друзями, родичами і абсолютно незнайомими людьми.
{/LikeAndRead}