Як мотивувати співробітників


Підтримувати інтерес, увагу і почуття задоволення від роботи у працівників не так просто, як здається. Людська психологія - досить тонка матерія, тому іноді ми не хочемо працювати в команді, відчуваємо, що нас жорстоко експлуатують, дратуємося на дрібниці, заздримо і так далі. Будь-яка організація - це складно влаштована система, тому корпоративні відносини і етика - важлива область знання для будь-якого керівника. У мотивуванні співробітників немає універсальних рецептів, однак, наші поради допоможуть вам знайти свій шлях у відносинах з працівниками вашої організації.

1.


Будьте справедливі. Співробітники компанії постійно порівнюють і дуже чутливі до будь-якої дрібниці, яка може здатися їм несправедливою. Їм важливо знати, що якщо вони відкрито заявлять про те, що відчувають себе ущемленими в чомусь, то їх вислухають без наступних репресій і ваше ставлення до них не зміниться в гірший бік. Розсудливий керівник постарається регулярно дізнаватися думку і настрій підлеглих, щоб виключити будь-які непорозуміння та бути в курсі будь-яких скарг та невдоволень.

2.


Повідомляйте про все заздалегідь.
Передумови того чи іншого процесу часто не видні широкої аудиторії, тому зміни в політиці компанії, важливі зміни в робочому дні і так далі слід пояснювати і обгрунтовувати заздалегідь. Інакше ваш персонал придумає свої пояснення раптових змін, і вони далеко не завжди підуть на користь робочому процесу. У відсутності прямого діалогу між керівництвом і підлеглими, останні можуть нафантазувати дивно багато негативних причин для змін і придумати ще більш жахливі наслідки.

3.

Ведіть себе етично.
Керівник зобов'язаний завжди бути тактовним, а інакше він підриває компанію і її цілі - точно так само, як моральний стан своїх співробітників. У працівників не буде причин вести себе порядно по відношенню один до одного і організації, де вони працюють, якщо їх керівник не є для них прикладом в особистому спілкуванні і роботі. Менеджер, справляється з цією функцією, сам по собі вже є чинником мотивації.

4.

Беріть відповідальність на себе.
Керівник повинен почати зі своєї власної сфери відповідальності: він відповідає за загальні процеси, що відбуваються в організації, які часто протікають не так, як потрібно. Потрібно бути в курсі всіх складнощів і проблем, що виникають у процесі роботи, робити прогнози, враховувати власні помилки, а не звалювати всю провину на працівників, які, по суті, є заручниками погано налагодженої системи. Іноді проблеми можна вирішити тільки рішенням керівника, який просто не в курсі ситуації, що склалася або недостатньо компетентний, щоб прийняти правильне рішення. Складно мотивувати працівників, які страждають через помилки, які вони не в змозі виправити.
{LikeAndRead}

5.

Допомагайте своїм співробітникам.
Компанія рухається вперед і процвітає, коли чітко розуміє свої цілі, знаходить можливості для їх реалізації, знижує ризики і справляється з труднощами. Коли стратегії визначені і плани затверджені, робота менеджера полягає в допомозі своїм співробітникам, у підтримці, знаннях і підказках. Коли керівник допомагає, замість того, щоб давати команди, моральний стан співробітників поліпшується, задоволення від роботи зростає.

6.

Всебічно планування. Основу будь-якого планування складають дії людей, які безпосередньо працюють з покупцями і клієнтами компанії. Саме вони приносять головні дивіденди. Професіоналізм і знання ринку потрібні на будь-якому рівні корпоративної ієрархії, тому керівник повинен тісно взаємодіяти з цими співробітниками на стадії планування. Атмосфера стане набагато сприятливіші, продуктивність зросте, якщо при плануванні ви будете враховувати думку співробітників, які безпосередньо працюють з даними завданнями.

7.

Не забувайте визнавати заслуги співробітників. Схвалення, якщо воно не прозвучало вчасно - це нікчемне схвалення. Відсутність схвалення дає почуття незадоволення і образи. Якщо ви хвалите когось, ущемивши при цьому інтереси іншої, це також спровокує невдоволення. На жаль, кожен спосіб заохочення співробітників має свої мінуси, однак, усна подяка, матеріальне заохочення і різні бонуси застосовуються повсюдно і працюють на те, щоб підтримувати рівень мотивації.{/LikeAndRead}